رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

کتاب بررسی نتایج افکارسنجی مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی منتشر شد


جزدره یی مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری قزوین
4 اسفند, 1393 - 17:51 -- روابط عمومی
مدیرکل منابع انسانی استانداری خبر داد:

کتاب بررسی نتایج افکارسنجی مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی منتشر شد

رقابت مشروع، صحیح و مقبول ، رقابت در خدمت رسانی به مردم است
مدیرکل منابع انسانی استانداری از انتشارکتاب بررسی و تحلیل نتایج افکارسنجی از مراجعان دستگاه های اجرایی استان در سال 92 خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

سید رسول جزدره یی مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری با بیان اینکه موفقیت تمام سازمان ها و مؤسسات اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیرانتفاعی و دولتی یا غیردولتی، تحت تأثیرعوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم ترین آنها رضایت مندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب وکار است افزود: امروزه تأمین رضایت مشتری یکی از الزامات اساسی نظام های مدیریت کیفیت و مدل های تعالی است.
جزدره یی در بیان اهمیت و ضرورت طرح تکریم ارباب رجوع گفت: همین بس که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، نهضت خدمات رسانی به مردم یک مبارزه بزرگ و سنگین است، زیرا خدمت رساندن به عموم مردم با منافع بعضی گروه های خاص تضاد پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه در نظام اداری و اجرائی کشور، رضایت مردم از خدمات ارائه شده توسط دستگاه های دولتی به عنوان یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه نظام تلقی می گردد افزود: مولفه هایی از قبیل سرعت، دقت و صحت در انجام امور ارباب رجوع، کیفیت انجام امور، نحوه رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان، هزینه های انجام خدمات، شفافیت و اطلاع رسانی مناسب از جمله عواملی هستند که ضمن جلب رضایت مردم در ارتباط با دریافت خدمات از دستگاه های دولتی، موجبات افزایش اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه و تکیه گاه برای نظام اداری می باشد را نیز فراهم می سازند.
مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری  در خصوص لازمه تحقق رضایت مردم از خدمات ارائه شده توسط دستگاه های دولتی گفت: شناسایی انتظارات و خواسته های مراجعان، اندازه گیری رضایت مراجعان، شناسایی فاصله موجود با خواسته ها و انتظارات منطقی و قانونی و برنامه ریزی برای تحقق این انتظارات و کاهش فاصله دستگاه های اجرایی با خواسته ها، نیازها و انتظارات شهروندان در حد توان، امکانات و ظرفیت های در اختیار و در چارچوب قوانین می باشد که در همین راستا طرح سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی استان هرساله در سراسر کشور اجرا می گردد.
وی تصریح کرد: این مطالعه به استناد ماده 36 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ذیل آن؛ ماده 9 مصوبه طرح تکریم و با توجه به بخشنامه معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در سال 1392، در استان قزوین اجرا گردیده است.
وی با بیان اینکه مطالعه صورت گرفته با مساعدت و رهنمودها و همچنین حمایت های استاندار و تلاش و پیگیری کلیه مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرائی تهیه شده است گفت: لازم می دانم از تمامی این عزیزان و به ویژه اعضاء کارگروه تخصصی تحول اداری، بهره وری و فن آوری اطلاعات استان، همکاران دفتر منابع انسانی و اداره کل اداری، مالی استانداری و اساتیدی که در این راستا همیار و کمک ما بودند تشکر نمایم.
جزدره یی در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه نتایج حاصل از  طرح بتواند در ارتقاء سطح رضایتمندی ارباب رجوع تاثیر شایانی داشته باشد از کلیه بهره برداران از نتایج منتشره شده خواست تا نکات لازم جهت تقویت و ارتقاء مجموعه حاضر را به دبیرخانه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان ارائه نمایند.
لازم به توضیح است این طرح در بهمن  و اسفند ماه سال 1392 به مدت چهار هفته همزمان با مرکز استان و شهرستان های تابعه به منظور استخراج نظرات مراجعان به دستگاه های اجرایی انجام گرفته است که نتایج حاصل از آن در قالب یک کتاب منتشر شده است.